27 jan 2007

Té commerciëel overkomen

Dit artikel is voornamelijk voor dienstverlenende en adviserende sector...
Té commercieel overkomen...

Sommige bedrijven doen letterlijk alles om geld te verdienen en ze presenteren zich daarom heel zakelijk en commerciëel, maar is dat altijd wel verstandig? Bedrijven die je niets meegeven, geen gratis informatie, en ze geven je het idee dat ze alleen maar vriendelijk tegen je zijn om geld aan je te verdienen. Dit is als bedrijf niet wenselijk.

Als je slim bent geef je geinteresseerden een klein stukje van de taart, en de rest kunnen ze krijgen als ze ervoor betalen, heel simpel. Een boer kan precies vertellen hoe alles gedaan moet worden, maar daarmee heb je het nog niet gedaan, en als de boer dan aanbied om het voor je te doen, dan weet je dat het goed gebeurt, omdat die boer je het één en ander heeft verteld.

Het is dus verstandig om als je een dienstverlenend bedrijf hebt, gewoon het één en ander te vertellen zodat de ander merkt dat je niet alleen op geld uit bent, maar ook een goede service wilt verlenen, daarnaast merkt de ander dat je er verstand van hebt, en hij hoort wat je kan.

Ondernemen is niet alleen het oog op geld, maar je moet eraan denken dat je de klant goed helpt, of je er nou veel of weinig op verdient.

Geen opmerkingen: